Sista luckan

Japp, nu är jag frame vid den 24:e luckan. Jag har inte haft låtarna i någon specisll ordning, då allt vart lite spontant, efter att ha lagt upp två jullåtar, så kom idén. Men mot slutet så fick jag verkligen fundera innan jag kunde komma på någon låt jag inte hade tagit. Ville ju inte ta de vanligaste låtarna. Så som "White Christmas" och "Rudolf med röda mulen".
   Men den jag hade igår och den som jag kommer ha idag, hade jag helt glömt bort frma till i förrgår. Även så glömde jag bort Triad's fina låt "tänd ett ljus", som jag sen hade med i slutet av kalendern.
   Nu skall vi inte glömma bort andra bra låtar, men som jag inte ville ha med här. Först har vi ju kungen själv som gjort "Blue Christmas", och på tal om kunden så har ju Hej Baboriba gjort en jullåt där de "leker" kungafamiljen. Kung för Bingolotto var ju så klart Leif "Loket" Olsson. Han har så klart varit med och gjort jullåtar han med. Den första jag tänker på är "Vart tog Jultomten vägen" den andra jag tänker på är en duett med Harald Treutiger, som heter "En riktigt God Jul"
   Om vi sen går tillbaka till kungar, så är ju Monty Python helt klart kungar inom den engelska humorn. Eric Idle har så klart gjort en jullåt som heter "Ho ho fucking ho" Några svenskar som var raggarkungar förr var ju Ronny & Ragge som gjorde låten "Tomten är full". Sen finns det en låt som jag inte vet vilka det är som har gjort och det är låten "Om jag får en El-Gitarr till jul" och den är ju kung i sig.
   Men nu till årets sista lucka och detta kan nog vara den bästa jullåten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0