Peppar & Chokladkaka

Igår så började jag att göra iordning degen, då den skulle stå under natten, så jag slängde ihop ingerdienserna lagom till att vi fick besök. Vi skulle nämligen ha filmkväll. Men åter till kakan. Sen rullade jag degen till en stock som jag slog in i bakplåtspapper och förvarade i kylen.
   Nu på morgonen så tog jag fram stocken och lät den mjukna lite granna så att när jag rullade den i strösocker så fastnade sockret på stocken. Sen satte jag mig och skar stocken i ca 6mm tjocka skivor, som lades på en plåt. kryddade lite granna med peppar innan jag skjussade in dem i ugnen där de fick gräddas i ca 10 min.
   Ända problemet jag hade var att när jag skulle skära till kakorna så var det en sida av stocken som hela tiden ville rasa samman.


Kommentarer
Postat av: matilda

sv; hej förlåt för segt svar har intebloggat på ett tag ;) hur e de annars? :P

2009-05-04 @ 23:13:49
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0