ÖF med grannarna

Pratade med Grann Thomas igår och vi pratade om att gå till ÖF på St. Per. Så imorse när jag vaknade så satte jag igång datorn och kollade om Thomas var inloggad på MSN. Det var han så det var bara och skriva och fråga om vi skulle dra dit då på morgonen. Detta var en kvart innan de öppnade, så det var bara att slänga ihop lite mellanmål till n och en välling uti nödfall. Sen behöävde både Jag och N klä på oss.
   Vi fick sällskap ner till ÖF av L, som var på väg till skolan (hoppas hon inte kom försent, då hon gick mycket senare än vad hon skulle). Väl där så var Hilma lite blyg, då hon inte sett mig på bra länge. Men N och Calle började leka tillsammans. Det var väldigt lungt där, inte som förra Onsdagen då det var över 140 personer. Från och med nu kommer jag gå på förmiddagarna. Efter ett tag så ramlade det in några personer. H ville bjuda på mat och kaffe, man vart väldigt törstig av allt låsas drickande. Men mest fikasugen vart nog H själv, för när de sa att Semlorna var klara så nästan sprang H bort till fikat. Under fikat så började barnen visa lite trötthetstecken. N tog t.ex. min arm och la huvudet mot. Men efter fikat så var det dags för sångstund. Jag hade fasat över att det skulle vara som på de flesta ställen som har sångstund för barn över året, men det var nästan som sångstunden som är för de mindre, det var bara några låtar som hade bytts ut i repertoaren.
   N verkade gilla det hela, liksom C. H var lite små kinkig, men det var nog för att hon var trött. För efter sångstunden så packade vi ihop och begav oss hemmåt. Utanför Grannen så frågade GT om H ville gå hem och leka eller om hon ville åka mera vagn. Men fick inget svar så då frågade han om hon var trött och ville gå hem och vila. Då vart det ett väldigt trött uttryck på H som nickade huvudet. Så jag och N tog farväl och började traska hemåt. Väl hemma så tänkte jag att det var dags för lunch för N, men han inte ens sätta ner honom i stolen innan jag förstod at det inte skulle funka. Han var alldeles för trött. Ganska exakt nu i skrivande stund så har han sovit i 2 timmar, jag tippar på att han kommer sova i 3 timmar, alltså har jag en timme till innan han vaknar. Känns bra att vi har gjort något under dagen och att allt gick så bra. Får se hur villig N är på att busa efter sin långa sovstund han nu har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0