Jag blir så arg

Hade tänkt att blogga om min underbara morgon jag har haft idag, men mitt i bloggandet så kom L. med posten där jag hade fått ett brev från "Marantana AB"
   Det visade sig vara en fraktura på 199 kr från dem där de vill ta betalt av mig för att jag hade gjort ett test där jag kunde se hur gammal jag skulle bli.
  Sidan heter http://www.livsprognos.se/ och är verkligen värdelös. Testet tar ca 20-30 min att göra och sen får du reda på hur gammal du skulle bli med de matvanor och den livsstil du har i dagsläget. Påförsta sidan står det så här:

"Först ber vi dig göra ett test för att få veta hur ditt liv blir om du fortsätter leva som du lever idag. För att få fram ett kvalitativt resultat använder vi oss av data från Sveriges officiella statistik och från forskning inom hälsa och livslängd.


I nästa steg kan du uppgradera till GULD access vilket ger dig tillgång till allt material på vår hemsida, material som hjälper dig förändra eller förbättra de delar av ditt liv som du känner du vill fokusera på med guidning från vårt test.

I det sista och tredje steget så är det upp till dig att ta tillvara på kunskapen och göra det mesta och det bästa av informationen för att förbättra och förlänga ditt liv."

Jag uppfattade detta som att testet var gratis och om man sen ville ha hjälp med sin livsstil och matvanor så kunde man betala dem för att få tips. Men så var alltså inte fallet.
   Så mitt råd är att hålla sig borta från denna sida, om ni nu inte vill betala 200 kr för att få reda på när ni kommer dö. Sådanna här test finns ju lite överallt helt gratis på nätet annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0