The Art of War

Jag hittade ett gamalt blogg inlägg som jag skrev efter jag hade hört Sabatons senaste skiva "The Art of War".

Jag har nu lyssna på albumet "The Art of War" och här är mina första tankar om det.

Spår 1 - "Sun Tzu says" 
Detta är introt till skivan och det är en kvinna som pratar 

Spår 2 - "Ghost Division"
Detta spår börjar tungt och blir bara tyngre.
Jag gillar det här. Den första tanken jag hade var "Kommer albumet att vara så här bra, som den här låten är så kommer albumet vara det bästa albumet någonsin"

Spår 3 - "The art of war"
Här har vi titelspåret. Den börjar bra, men den blir dålig och jag gillar inte låten så mycket. Men jag tror att det är en låt som bli bättre och bättre för varje gång man lyssnar på den.

Track 4 - "40-1"
När jag såg titeln på denna låt det stod "40:1" och jag var orolig att det skulle vara en biblecitat, men det är det inte.
Låten är ganska bra. Om "Ghost Division" var 5 / 5 och "The art of war" var 4 / 5 då är detta en 4,5 / 5.

Track 5 - "Unbreakable"
Den här låten låter som många andra låtar som Sabaton har gjort. Det är inte så originalet så att säga. Men den är lika bra som alla andra.

Track 6 - "The nature of warfare"
Här kommer kvinnan tillbaka och pratar lite mera.

Spår 7 - "Cliffs of Gallipoli"
Vad jag har hört så är denna låt den första singeln från albumet. Jag gillar versen i den här låten, en hel del cynth och Jockes röst.

Track 8 - "Talvisota"
Nu har vi kommit in en bit på detta album och här är en fantastisk låt som är snabb. Talvisota är namnet på det finska vinterkriget.

Track 9 - "Panzerkampf"
Här har vi en riktigt bra sång. Det här kommer bli en av mina favoriter från albumet. Riktigt sköna riffs i låten. Det är lätt att sjunga med i refrengen och jag tror att det kommer att bli en av låtarna Sabatons publik kommer ha lätt att skrika med i på konserter.

Track 10 - "Union (Slopes of St. Benedict)"
Denna låt låter ganska mycket som "Panzar Battalion" i början.

Track 11 - "The price of a mile"
Jag tror att detta är den låt som sticker ut mest på detta album. Riktigt roligt att all sabatons musik inte låter precis likadant.

Track 12 - "Firestorm"
Bra fart i denna låt också. Det är inte den bästa låten på albumet, men inte den värsta heller, och det är inte en låt jag kommer gå och nynna på.

Track 13 - "A secret"
Här har vi ett outro där kvinnan pratar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0