Magsjuk

Jaha, allt började nu i lördags då vi var och hälsade på L´s syster S, som hade Syster E med pojkvän (Bävern) på besök. Bävern hade, innan de kom, umgåtts med hans bror som varit magsjuk. Mot kvällningen på Lördagen så insjuknade Bävern.
   På måndagen så började jag känna mig dålig i magen, men trodde det var något jag hade ätit då jag mådde riktigt bra annars.
   Under Tisdagen så kom far min och hämtade upp mig för att åka iväg och kolla/hämta en hylla som L hade sett på blocket. Det var en Billyhylla från IKEA. När vi är där och skall börja bära så känner jag av magen igen. Väl hemma så sover N och L är på väg ut, hon skall gå till grannen och hjälpa henne med en grej och sen skall de båda gå till affären.
   Jag själv tar och lägger mig på sängen för att vila lite medan N sover. Men när N vaknar så mår jag sämre. Försöker se efter honom, men måste hela tiden springa in på toa, då jag känner att jag skall spy, men spyr inte utan mår bara sämre. Så jag ringer till L som får komma hem och hämta N. Som tur är har hon precis blivit klar hos grannen och inte kommit långt alls.
   Igår så mådde jag bättre, men då insjuknade både N och L. N har feber men verkar inte dålig annars, han har bajsat lite oftare, men det kan även ha med att en tand är på gång. L däremot känner sig fortfarande dålig, och hoppade över skolan idag. Vi får se hu det går med begravningen som vi skulle på idag. Känns inte som om vi kan lämna N till grannen då hon också har småbarn, sen tycker jag det känns dumt att vi skall åka till begravningen och möjligtvis smitta ner alla där. Räcker med att familjen måste sörja lilla Mino, tycker jag. Sen tror jag faktiskt att de inte vill att vi skall komma om vi mår så här dåligt. Jag vet att jag skulle då inte vilja ha några som varit magsjuka på hos mig huve taget, än mindre vid en folksamling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0