Frukost

Jag och N har precis ätit frukost. Jag gjorde iordning grahamkornsgröt. De två första skedarna ville han bli matad, men efter det ville han inte bli matad något mer, så han fick skeden från mig. Det första han gör är att peta lite i gröten som finns på skeden, så jag tog tillbaka skeden och drog av lite, så att det inte fanns så mycket på skeden och gav tillbaka den till honom. Denna gången så stoppade han den i munnen och åt själv. Efter ett tag så var det ju slut på skeden och då började N små gnälla, varpå jag tog tillbaka skeden, denna gång med lite våld, och tog lite mer gröt på skeden. Medan jag tog mer gröt så började N tjuta som en siren för att jag hade tagit bort skeden från honom. Han vart tyst så fort han fick tillbaka skeden. Denna procedur upprepades några gånger. N vart mer och mer arg för varje gång jag tog skeden från honom, men han vart också gladare och gladare för varje gång han fick tillbaka skeden med gröt på. Men till slut så var han så grinig att han inte ville ta tillbaka skeden, då jag hade laddat den med gröt, så då gav vi upp frukosten.
   Nu skall jag förbereda inför musikkrysset som är om en timma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0