Suspekt Äppelpaj

Ja, då har man varit hos tandläkaren och fick laga två tänder. De var nämligen så att jag har två tänder som ligger emot varandra och det är lite svårt att hålla rent där. Men nu har jag fått lite tips. Så nu skall jag väll slippa hålen.
   Annars så har Jenny och grann Carro (Ja, det är sista dagen man kan kalla henne grannen då hon flyttar imorgon) varit här och ätit mat och förfestat på isbjörnar och diverse suspekta mjölkdrinkar.
   Jag ville göra lite efterrätt åt dem, men det brukar ju bli lite jobbigt då GC inte tål mjölk. Men jag hittade ett väldigt konstigt recept på äppelpaj som var utan mjölk. Det konstiga var att när jag läste det så lät det hela som ett skämt. Men det gjorde ju bara att jag inte kunde låta bli att göra den.
   Här är receptet.

100 st  Havregryn (Jag tog 1 dl, orkade inte räkna)
3 dl Vatten
5 dl Mjöl
17 cl Sirap
50 Skivor Äpplen (Jag tog 2 Äpplen)
7 msk Kanel (Jag använde mycket mindre)
1 krm Strösocker (Jag använde lite mer än det)

(Som ni förstår så är jag väldigt skeptisk redan här, efter ha läst hur mycket av varje indgrediens man skulle ha)

Tillagning

Ställ ugnen på 200 °

Blanda först degen. Tag en bunke. Kasta i havregrynen.Häll i vatten och rör om. Blanda mjöl och sirap i en enskild skål och skyffla sedan i det i bunken. Blanda väl. Om det inte blir till en bra deg så ställ den varmt och räkna till tvåhundrasextiofyra. Smörj och bröa en ugnsform och bred ut degen. Nu kan vi börja med fyllningen. Lägg äpplena hullerombuller i degformen och strö över kanel och socker. Ställ in i ugnen i 15 minuter.

Nu förstår ni säkert att jag skrattade väldigt mycket då jag läste det hela. Först skall man alltså räkna upp 100 st Havregryn och sen skall man kasta det i skålen. Sen om degen inte blir bra kan man ställa den varmt och räkna till 264.
Jag och L trodde inte att detta skulle smaka gott. Men oj vad fel vi hade. Eller fel och fel. Det var i alla fallgodare än vad vi trodde att det skulle vara.

Nu sitter jag själv här hemma då kvinnorna har dragit ut på stan och gjort den "ofarlig" som L sa precis innan hon gick. Hon menade att de skulle göra staden osäker, men hon var ganska rund under fötterna då hon skulle gå. Så det skall bli kul och se hur hon mår imorgon.
   N ligger så klart och sover redan. Vet inte riktigt vad jag skall göra. Blir väl troligen att se lite film eller något liknande.


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag mår fint, jag mår minsann bättre än vad somliga tror... haha iaf än så länge :P ... Puss!

2009-02-28 @ 02:26:51
URL: http://linusnathaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0