Semlor

Usch jag har blivigt väldigt dålig på att uppdatera bloggen känner jag.
   I Tisdags så bakade jag bullar. Både semelbullar och vaniljbullar. Men jag hade en liten son som sprng runt mina ben då jag skulle grädda dem och glömde bort att ändra från "Snabben" till över- och undervärme. Detta gjorde att bullarna fick färg men vart lite degiga. Men vad gör det. De smakar gott i alla fall.
   På kvällen i Tisdags så bjöd vi över Kina och Ki, men det var bara Ki som kom. Självklart var det ju för att äta lite hembaktasemlor. L gjorde iordning fyllning med vaniljsås och Baileys, samt vispgrädde med Baileys. Det vart riktigt gott. Ikväll skall vi göra om det hela, men blir nog bara jag och L ikväll.

Här är två bilder på semlorna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0