Vad hände med blåbärsmuffinsarna?

Tyvärr skulle jag göra detta inlägg i helgen spom var, men det har helt enkelt inte blivit av.

   Jag har ju visat bilder från dagen då jag bakade blåbärsmuffin. hade ju planerat att göra små monster av dem, till N's födelsedag. Hela hans födelsedag gick i temat blått kan man väl säga. Det var nog bara tårtan som inte hade blått i sig.

   Men åter till blåbärsmuffinsarna, för att få dem till små blåa monster så fick vi ju först testa 4 st muffinsar 2 var av de två olika ideérna vi hade. Tyvärr fick vi inga kort på min idé. Men på L's idé fick vi kort och de var faktisk de som vart bäst.




Lite modifieringar vart det så klart. Till och börja med så togs kokosen bort, då den skar sig med blåbär och citronsmaken (som finns i glasyren). Sen så vart det inte bara Oreos som munnar utan vissa fick munnar utav lakritssnören. Tre muffins fick ögon som hade en vita också, tyvärr hade vi inte fler då de nog vart bäst.




Utöver muffinsarna så gjorde vi mördegshjärtan. Vi delade upp arbetssyslan så att jag gjorde degen och L formade hjärtarn, sen gräddade jag dem. Den största anledningen till att det vart så var väl att jag höll på bli galen på smeten då den nästan bara består av smör och det var så varmt inne i lägenheten att det inte gick och göra på det sättet som jag ville. Men det slutade alltså med att L satt och formade hjärtan för hand.



L hade även bakat en tårta från grund och botten. Det tog visserligen några försök då hon hade fått fel recept från början. Men det slutade med att hon fick en hel plåt av hemgjort tårtbotten som hon sen skar ut i form av en björn. Hade i lite bananmos och marsansås. Överst fanns det dumlefluff, lite grädde och lakritsremmar.



För övrigt så var firandet av N väldigt lyckat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0