Kokaka

Igår så bakade lina en kladdkaka. Jag har länge velat gjort en "kokaka" . Vi skulle få gäster mot kvällningen, så det känndes som en perfekt dag att testa baka denna "kokaka".
   Nu gick det inte så bra då tiden rann iväg och jag hoppade över att ha smeten i kylen, innan jag hade in den i ugnen. Sen hade jag nog ugnen på för låg värme. Men där följde jag ju receptet så där skyller jag faktiskt ifrån mig på den som skrev receptet (som råkar vara jag, då jag översatt ett recept från USA)

Men det började i alla fall bra och så här såg grunden ut då den skulle ha åkt in i kylen, men hamnade i ugnen istället


Sen när jag hade gjort i ordning allt så såg den ut så här



Den var väldigt kladdig utav sig, men det tror jag man kan redigera med att ha ugnen på lite högre värme eller ha den inne ännu längre. Men när den var klar så fck den svalna och sen så stoppade vi den i kylen. Vi smakade så klart på den innan kvällen var slut, men jag tycker ändå den var godast imorse då jag satt och skar upp den i lagom stora bitar.
   Jag hade även en liten insperation då jag gjorde mönstret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0