Nostalgitripp i glassvärlden

Hittade en karta över GB's glassar från 1984. Jag kommer själv inte ihåg alla dessa glassar från den tiden, men det kan ju ha med att jag faktisk föddes detta år.
   Men jag letade även upp glasskartan för 1994 och 2004. De glassar från 1994, då jag bara var 10 år minns jag som om det var igår. När jag kollar på kartan så är det 3 glassar som jag inte kom ihåg. Det första är spöket som jag får vaga minnen från då jag ser den. De andra två som jag inte kommer ihåg är Boomy och Aprichok.
   När jag kollar på kartan från 2004 blir jag nästan skrämd av hur många glassar det är jag inte känner igen. Men jag har kommit på varför jag inte känner igen dem. Det var en sommar då jag jobbade på gotland inom försvaret, direkt efter värnplikten och att dricka sprit och gå på Gutekällarn var mer prioriterat än att äta glass. Men nu önskar jag att jag hade ätit 88:an Blue eller 88:an Black. Sen att Magnum fanns på bägare är inget som finns i min minnesbank. Sen har vi ju den där lilla rutan med "barnglassarna" Vissa känner jag faktiskt igen där ifrån, men glassen Sour Face har jag inget minne av, men det är en sådan glass som jag säker skulle tycka vara kul att testa.
   I år finns det ju några nya glassar man måste testa under sommaren. Jag gjorde ett test som hette GB Glasstest, där jag vart Lemon Age, och ni kan ju se på bilden nedan hur den beskrivs (eller är det en beskrivning på mig?) Men jag måste så klart testa den glassen bara därför.



Kommentarer
Postat av: LuxuryPink - en blondins syn på saken!!

det fanns fler goa glassar innan!!



sv; mmm det e skapligt äckligt, varför kan inte mat bara få vara mat??

2009-04-10 @ 11:53:28
URL: http://luxurypink.blogg.se/
Postat av: matilda

sv; okej kul :) sj har ja inteplanerat en enda påsk middag ;)

okej tack för tipset ;) ahha ja skulle nog ändå aldrig våga raka acv de så,... :P

2009-04-11 @ 00:21:47
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: LuxuryPink - en blondins syn på saken!!

hoppas du har en jättebra dag :)

2009-04-11 @ 17:14:08
URL: http://luxurypink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0