Somna utan hjälp

Jaha, då har man fått en komentar om att jag inte uppdaterat på ett tag. Visst jag har inte uppdaterat på tre dagar, inte för att det inte har hänt något, utan för att jag inte haft orken och sätta mig och skriva. Men nu skall jag skriva om det viktigaste (och det jag kommer ihåg).
   I söndags så satt jag och L. framför varisn dator och pratade, medan N. låg på golvet under hårdgymet. När vi väl tittade till N. så hade han flyttat bort gymmet en bra bit och även vänt sig till mage. Det är tyvärr det ända jag kommer ihåg från söndagen, förutom att jag började spela WoW igen (efter en och en halv veckas uppehåll)
   Måndagen var inte lika jobbig som helvetesdagen från förra veckan, men ändå jobbig. Allt började med att N. vaknade kl 07.30 och ville ha mat, sagt och gjort så gick jag upp och gjorde i ordning gröt åt honom och nyponsoppa åt mig. Efter gröten ville unge herrn sova igen, men så fort han somnade och jag skullel lägga ner honom så vaknade han. Fick reda efter bra många försöka att han brukar vara hungrig när han håller på så, så jag tog och värmde på lite ersättning och N. slaffsa i sig det på några minuter och sedan somnade han gott. Han sov i två timmar varav jag sov en timme (vågade inte lägga mig brevid honom den första timmen)
   Resten av måndagen så var han väldigt trött och grinig, men ville inte riktigt sova. Fick han att sova i 30 min lite senare.
   L. hade långdag så hon kom inte hem fören sent, då hon hade varit med på utvecklingssamtal på sin praktik. Men när hon kom hem och det var dags för N. att sova så la hon bara N. i spjälsängen och han somnade utav sig själv...(han har även gjort så två gånger idag)
   Idag har varit mycket bättre. Precis innan L. gick hemifrån så ammade hon N. så han sov i en och en halv timme efter att hon hade gått.  Han var inte vrålhungrig, som igår. Men ändå hungrig. Så jag gjorde gröt åt honom, och han började skrika som bara den, då gröten kom på bordet. Jag hade även gjort nyponsoppa till mig idag igen, men fick aldrig chnsen att äta den då N. bara skulle ha sked efter sked med gröt, han fortsatte att skrika efter gröt då gröten var slut. SÅ jag slukade min soppa på två röda och gjorde i ordning lite mjölk till honom som han fick. Upp levde det som att N. var trött efter det hela och tyckte att han kunde sova i vagnen medan jag gick och handlade då vi inte hade någon mer ersättning till N. Men under promenaden till och tillbaka från affären så somnade inte N. Då tänkte jag att han kanske är hungrig igen, så jag hällde upp lite ersättning till honom som han drack och nästan somnade till, jag tänkte vid denna tiden att han borde byta blöja innan han somnade så varje gång han vara nära att somna så rörde jag lite på mig och han vaknade till och fortsatte att äta. När han hade ätit upp allt så skulle jag bära honom från soffan till skötbädden, varav N. somnar i min famn på vägen. Så jag förösker byta blöja på honom medan han sover, det går inte så bra, han vaknar när jag håller på sätter på honom den nya blöjan, men jag lägger honom i spjälsängen då jag är klar och han somnar av sig själv igen.
   När han sen vaknar så funderade jag på om vi skulle ta och titta på en film, men hade inte riktigt det där filmhumöret, så jag kollade om grannen var inloggad, det var hon inte, så där sprakc den planen. Men vänta, stop och belägg, hon loggar ju in nu...Så jag frågade om hon ville ha kaffebesök och det tackade hon ja till. Så N. och jag tillbringade vår tid hos grannen. N. somnade vid tre-tiden och sov trotts att H. skrek väldigt högt, då hon var trött. Men N. vaknade sen tio minuter i fyra. L. skulle sluta fyra, så jag begav mig hemmåt för att göra iordning maten, men kom på att vi skulle ju laga en väldigt lätt lagad mat (Pasta och köttfärssås).
   L. var sugen på glass så hon har nu dragit med sig grannen till affären och jag är hemma med N. som jag precis innan jag satte mig här la i spjälsängen och nu sover han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0