En fikande fiskare som spelar poker

Skall börja med att be om ursäkt för att jag inte skrivigt, men har haft problem med att logga in.
   Men detta inlägg börjar på fredag morgon , då N. tog sina andra sovmorgon i rad. N. och jag skulle iväg och fika med min barndomskompis och hennes två barn. Vi skulle börja röra på oss kl tio. Fem minuter i tio så höll jag på ta ner vagnen, och L. gick in för att väcka N. Men han låg då där helt vaken och log mot henne.
   På vägen till Gränby så låg N. och gnällde, då han ville sitta, men orkade inte riktigt.
   Efter fika och busande med A. och O. så gick jag och N. för att handla mat och sen somnade N. på vägen hem. Då tänkte jag att vi skulle gå ruint lite innan vi gick hem så att han inte vaknade när vi kom in. Allt slutade med att jag gick till blomsterhandeln och köpte en blomma till L. Hon vart (vad jag tror) glad över blomman.
    På lördagen så tog N. sin tredje sovmorgon i rad. L. hade varit ner och bokat tvättid klockan halv elva och jag och N. sov till tio, så för min del vart det bara att ta tvätten och gå ner och tvätta.
   När tvätten var gjord så tog vi och promenerade ner till Amazing Thai där vi tog en lunchbuffé och sen rörde vi oss vidare till Ä-by, där vi skulle få middag hemma hoss L's syster. Sedan åkte jag och A. hemm till A. för att spela poker.
   Vi spelade 4 omgångar. Första omgången så fiock jag bra kort på hand men fick inte ihop med de kort som kom på bordet, så jag åkte ut tidigt mot A. som sedan satt och hånade mig tills han gick och vann den omgången.
   Den andra omgången så fick jag hyfsade kort som faktiskt gick ihop med de koprt som kom på bordet. Så den omgången gick jag och vann.
   Inför den tredje och fjärde omgången så kom R. då han hade varit och spelat innebandy tidigare. I den tredje omgången så fick jag ge igen på A. då R. gick "all in" på första handen och A. och C. gick emot. och R. vann. SÅ då kunde jag håna A. som åkte ut på första handen och sen fick sitta och titta på i två timmar medan vi andra gjorde upp om vinsten.
   Allt som allt så gick kvällen bra då jag gick +/- 0. De två sista omgångarna vann av den som var piggast i huvudet, alltså R. det var helt klart han som hade druckit minst
   Natten till söndagen spenderades på en (inte helt uppblåst) luftmadrass. Vaknade utav att Z. kom och skulle väckla migg, men han kollade bara in och sen ville han inte längre.
   Efter frukost så åkte jag och R. till A. för att hämta båt, m.m. för att sedan tillbringa dagen på sjön och fiska. Det var inte mycket napp, bara R. som fick tre gäddor på mindre än 2 kg. Så ingen av dem räknades igentligen, då de var för små enligt A's räknenormer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0