Bakdag

Idag var första gången under L's VFU, vi var och hälsade på. Allt började med att jag skulle börja göra iordning N. för att åkta till Storvreta, då N. började små gnälla. Jag lämnade honom på sängen upp bäddad och säker, sen tog jag ner vagnen, men vagnen strulade lite så det tog någon minut att ta ner vagnen. När jag kommer upp igen så SOVER N. Jag har aldrig varit med om otjmad slummer för honom. Visst vi har många gånger ställt in eller skjutit upp saker pga att N. sover. Men denna gången var han ju påklädd och allt, och skulle ha ha bröstmjölk under dagen så behövde vi åka nu och inte om en timme och 45 minuter. Sagt och gjort, jag tog upp honom och han sov vidare i min famn, detta gick bra fram till att jag skulle låsa dörren. Då vaknar N. till och grinar tills jag har satt honom i vagnen och kört ut från trapphuset, då somnar han igen och sover i...ja en timme och 45 minuter, trots att vi åker buss och bär honom upp och ner för trappor. Det hela slutar ju med att N. inte får någon mjölk från L, då L måste tillbaka till klassen och N. fortsatte sova. Han sov hela vägen till Markegång och vaknade när jag precis parkerat vagnen.
   När N. hade vaknat så busades det lite med faster innan hon skulle iväg på kryssning. Jag märkte hur N. vart hungrigare och hungrigare, till slut så hade jag kollat igenom kyl, frys och skafferi och äntligen skrivit en inköpslista.
   Så iväg till skolan för att N. skulle få mat, och denna gången så gick allt bra. Jag stötte till och med på min gamla lärare som jag hade i lågstadiet. Efter att jag hade sagt hej till henne så kännde hon igen mig och drog upp ett minne hon hade om mig (kul att en lärare kommer ihåg en efter ca 15 år)
   Efter matande av N. och inhandling av varor, så var det bara att gå tillbaka och börja baka. Jag och L. bakade Schweizisk Äppelkaka, Saftig Mjukpepparkaka, Vaniljbullar och så var det ett försök på bullar med äppelmos i. Den deg som vart över av bulldegen gjorde jag en mindre längd av. Men innan vi fikade så fick vi Tacos av far min.
   Sen var det bara att bege sig hemmåt, och träffade då en gammal klasskamrat på bussen (han var chauför, så det var inte så mycket samtal med honom)

Idag blir det en till cover...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0