Sova eller inte sova....Det är frågan

Jaha, nu har jag inte skrivit på ett tag, skall se om jag kan komma ihåg allt som hänt sen senast.
   I förrgår morse så var L. lite sur, då hon inte sovit så bra. N. hade vaknat flera gånger under natten. Så vi bestämde oss för att testa en ny taktik på N. Som förhoppningsvis får honom att sova längre. Så för första gången under min pappaledighet gick jag runt och såg till att N. inte somnade då han började bli trött. Försökte hålla honom vaken så länge jag kunde, genom att busa med honom, tills han verkligen var trött. Det funkade bra, fick utstå några minuter med ordentligt skrik, men för en gångs skull så var detta skrik inte tärande på en.
   Natten, gick helt klart bättre, han vaknade några gånger mellan tolv och tre, sen sov han till sju fick lite välling och sov till kvart över nio.
   Jag själv hade precis vaknat till och klivit upp ur sängen då min mor ringde och sa att de skulle komma över, och att de lämnade hemmet. Med andra ord hade jag 40 minuter på mig att göra mig i ordning, så jag hoppade in i duschen.
   När mor med familj sen kom så hade de med sig en bullängd och lite små saker till N, som han får ärva av faster Melinda. Jag satte på kaffe och tinade några muffins.
   Efter fikat så fick lina skjuss till skolan då det regnade så fruktansvärt. Så nu vart jag och N. själva i många timmar då L. skulle hem till en klasskamrat efter skolan för att se en film. Men det gick som det brukar gå då jag och N. är hemma själva, helt perfekt. Vi skulle gått till affären och handlat men det regnade hela dagen, och eftersom jag inte mådde så himla bra under måndagen så lät jag bli att gå ut i slaskvädret.
   När L. kom hem så var hon så klart hungrig, då hon bara hade ätit en macka under tiden hon hade varit borta. Så då fick jag bege mig ut, men som tur var så regnade det inte då, och det mesta hade fryst till lite och var inte så slaskigt.
   Natten till idag gick si så där. N. sov fram till kvart i tre då jag gick upp och kunde inte få honom att somna om. Jag försökte i en halvtimme innan jag gav upp. Då tog jag med honom till våran säng så fick han ligga där, skulle flytta på honom efter några minuter, men somnade själv när min kind träffade den mjuka kudden. Så N. fick sova med oss. Enligt L. så hade han vaknat flera gånger under natten i våran säng, och hon hade flyttat över honom till sin, men efter någon timme hade han vaknat igen och då hade hon tagit in L. till våran säng igen.


Lyssnade igenom en gammal skiva som L. bränt, och hörde denna låt. Det är tyvärr en riktigt dålig video, då det är den ända jag hittade. Det är visst något bidrag till en tävling som Svensk Pop hade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0