Värsta dygnet?

Ja, igår så bar det iväg till Hornet ganska tidigt. Vi kom dit precis innan sångstunden. L. var med ett tag, vi träfade en pappa, som var arkeolog, och hans son Hector. Tyvärr var detta precis då L. skulle gå och N. vart grinig och trött. Så det slutade med att arkeologpappan sprang runt efter Hector medan jag satt och försökte få N. att somna. Men innan Hector och arkeologpappan gick så kom han och frågade om jag hade tänkt komma till Hornet några fler gånger (Det var ju min första och hans andra gång, som vi besökte Hornet)
   Fem minuter efter att arkeologpappan hade gått så kom ann-Sofie in utan Elvira, som låg och sov i vagnen. Precis då Ann-sofie kom in så vaknade N. så A-S höll N. medan jag gick och värmde på maten. Medan vi åt så vaknade Elvira.
   Efter ÖF så gick vi fyra till Åhlens, för L. hade ju varit där och berättat om rean, som jag då råkat sagt till A-S, varav hon ville gå dit och kolla. Efter att vi besökt Åhlens så tänkte A-S gå till Waynes Coffe, för att ta en fika och mata Elvira som inte hade ätit sen frukost. Men fem meter innan Waynes Coffe så somnar Elvira och vi vänder barnvagnarna hemmåt. På vägen hem så stöter vi på Carolin, som är på väg ner på stan för att möta Lena T. A-S nämner då rean för Carolin, som lyser upp och säger att hon skall nämna det för Lena T.
   När alla familjemedlemmar har kommit hem så fick L. ett SMS där vi vart överbjudna på spelkväll hos A-S och hennes man idag. Vi gjorde iordning N. för natten och lade märke till att han inte ätit så bra. Sömnen går si så där i början, Jag och L. hinner i alla fall se en film (Zodiac), men sen när jag precis gått och laggt mig så vaknar N. till och han är otröstlig. Så detta var den värsta natten för mig och L, då vi till slut tog en timme ivar att vara vakna med N, för att lugna ner honom. Men när det var min tur så somnade han på min mage, varav jag slappnade av efter ett tag och somnade själv. Där låg vi i två och en halv timme. Sen gick jag in med N. till L. och då somnade han mellan oss i sängen.
   Sen på morgonen, så var jag ganska pigg då N. ville gå upp så jag tog och gick upp, L. erbjöd sig att gå upp, trots att vi hade bestämt på kvällen innan att jag skulle ta morgonen. Efter frukosten så lekte jag och N. lite varav han får tag i mina glasögon och när jag försöker ta tillbaks glasögonen så går de sönder, så nu sitter jag med trasiga glasögon.
   N. har ätit mycket bättre idag, men han har inte sovit så jätte bra fören nu på eftermiddagen. När han somnade senast (han ligger och sover i skrivande stund) så gick jag och handlade, när jag kom fram till kassan och skulle betala så kännde jag at jag inte hade några kort med mig, började funder var de kunde vara och kom då på att L. hade tagit min metalplånbok och gått för att hämta ut ett paket igår. Så det var bara att be om ursäkt och gå tillbaka med varorna.
   Så nu blir det stuvade mackaroner och falukorv istället för Flygande Jakob, då ingen av oss riktigt hade orken att gå till affären igen, plus att tiden börjar rinna ut, innan vi skall iväg till A-S och Tommy för spelkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0