Det hjälper att be, det är medecinskt bevisat

I går så regnade och blåste det då jag och N. skulle ut och gå. Så det vart att stanna hemma. Efter några timmar så gav jag mig ut själv, eftersom vi behöävde handla till middagen. Sagt och gjort så gick jag ut precis då det var uppehåll.
   När jag kom hem med varorna så tog L. och gjorde en porterstek, som var så himla god. Hon hade egentligen tänkt göra den under farsdag, men då skulle vi ju bli bjudna på mat hemma hos min far. Så då planerade vi om och skulle haft festmiddagen på lördagen. Men av outgrundliga anledningar så gjordes inte maten den dagen. Men väntan på fest måltiden var värd alla timmar, minuter och sekunder.
   På kvällen kom Kina över för att se på "Saved!". Det var typ den fjärde eller femte gången jag såg filmen. Den är mycket rolig. Men det började inte så bra, då den filmen jag hade var dubbad på italienska, och det klarade varken jag eller Kina av. Så vi fick leta reda på ett annat exemplar på filmen. Innan vi hade fått tag på ett nytt exemplar så hade kina hört av sig till Ki och meddelat att det fanns vinägerchips här hemma. Så han skulle bara kasta sig i duschen och komma över.
   Efter filmen så satt vi och lekte lite med datorerna. L. gick och lade sig, vi andra satt vid datorerna fram till klockan tio i tre, då Kina vart klar med sin sim-model. De tyckte då det var dags att gå. men vi fastnade så klart i dörren i 20 minuter . Så jag hamnade inte i säng fören tjugo över tre, men kunde inte somna. Det sista jag kommer ihåg är att jag funderar på att gå upp och göra något istället för att ligga vaken i sängen. Jag kollade på klockan som då var fyra, efter detta vaknade jag upp klockan tjugo i nio i morse, då N. ville gå upp.
   N. och jag satte oss och började kolla på "Anaconda 3" med David Hasselhoff, men kom inte så långt innan han började vara grinig och ville varken sova i min famn eller äta, det hjälpte inte ens att byta blöja på honom. Så jag gick in till L. som då sa "jag kommer upp snart". Jag förklarade situationen för L. och sade att jag funderade på om det rann för fort från vällingen och att N. kanske ville ha L´s bröst istället. Jag berättade också om nattens bravader. Summan av kardemumman var att L. tar N. och jag lägger mig i sängen och sover en timme inna nL. väcker mig.
   Nu var det dags att göra sig i ordning, då vi hade en lkartid för N. vid akkis. Vi fick svaret att det inte fanns något fel på N´s hjärta, utan att man ibland kunde höra blåsljud på hjärtat på ungar i hans ålder.
   Väl hemma igen så tog jag och N. upp vårt tittande på "Anaconda 3" och efter lite dittan och dattan hit och dit, upp och ner ur sängen, lite matande så hamnade vi alla tre framför "Pan's Labyrinth", och när den var klar så sov N. såfint i min famn och det vara bara att gå in och lägga honom i sängen.


Kommentarer
Postat av: Marie

Man får buga och tacka så gott :)

2008-11-12 @ 08:09:47
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0