NHL på 100"

Igår så vanade man runt halv åtta och började direkt med tvätten, som jag höll på med tills L. tog över den vid kvart över ett. Efter att hon var klar med tvätten, så började L. göra sig i ordning. L. skulle nämligen ut på krogen med grannen som fyllde år i förrgår.
   L. gick tidigt över till grannen för att sminka sig, små prata och för festa hema hos grannen. Jag och N. stannade hemma lite längre, men promenerade över till grannen efter ett tag vi också.
   Då kvinnofolket var på väg ut så hade Thomas gjort i ordning mackaroner och korvstroganoff, som vi pappor och barnen satte oss och åt. Efter detta var det dags för nattning av barnen. Men C. ville inte sova så han stannade uppe med mig och T. Vi började spela lite dataspel via projektorn. C. ville då sova, men då vaknade så klart N. och ville inte sova något mera. N. fick lite mat och efter ett tag så gick det att lägga honom i sängen. Men då hade ju H. vaknat och ville inte sova. Så H. var med oss och spelade lite bilspel först och sen bytte vi till NHL 09. När H. sen var så trött så hon knappt kunde stå på fötterna så vaknade så klart N. Det var då dags för mig och N. att bege sig hemmåt, så han vaknade till gannska så bra där mitt i natten.
   Väl hemma så somnade N. efter fem minuter i min famn. Direkt efter så kom L. in stampandes genom dörren. Vi små pratade lite om hur hon hade haft det innan vi båda gick och lade sig.
   I morse så vaknade N. halv åtta och ville up för att äta lite gröt. Men framför allt så ville han byta blöja, för efter jag hade gjort dessa två saker så ville han inte vara vaken något mera och somnade snabbt i min famn. Jag gick då och lade mig också då jag var så trött att det sved i ögonen på mig när jag kollade.
   Efter två timmars sömn så vaknar jag igen av att N. ligger och sparkar på mig. Hela familjen går upp och äter lite granna, sen går L. och vilar igen, medan jag och N. leker lite.
   Hela dagen har bestått av att L. har vilat på säng eller soffa. N. har grinat eller sovigt, jag har suttit vid datorn och rensat bort skit så att datorn skall gå lite snabbare.
   Vi har nu ätit lite pizza och L. har badat med N. N. har deremot kommit upp nu och sitter med mig, medan L. tar ett långt bad själv. Skall se om N. vill äta lite gröt och sen soman för natten

Kommentarer
Postat av: Linus

Stampat!!!? Jag stampade minsan inte in =). Usch och fy för att vara bakis ;P

2008-11-01 @ 18:41:03
URL: http://linusnathaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0