Eget rum

I natt så sov N. i eget rum för första gången. Det gick bra, han vaknade bara två gånger, första gången vid tre och andra vid sju. Då han vaknade vid sju så fick han komma in och sova i vår säng till kvart över åtta, då jag tog upp honom och gick ut till vardagsrummet, där jag la honom på golvet för att se om han fortfarande kunde ta sig framåt eller om han hade glömt bort hur man gör. Men han lyckades ta sig framåt, och detta har vi fått märka idag. Vi båda satt med något då det plötsligt vart mörkt, jag gick och kollade vart och vad N. var och gjorde. Då hade han krypit under vårat lilla sofbord och dragit ut kontakten. Tidigare under dagen så har han kommit in under datorbänken (både i gåstol och krypandes) och dragit i sladdar.
   Dagens promenad gjorde vi hela familjen då vi gick till ICA Kvantum och handlade. Vi kom iväg tidigt, då vi märkte att N. började bli små trött. Vi tänkte då att han kunde sova i vagnen när vi handlade. Jodå, han sov i ca 30-40 minuter. Så när vi kom hem så gick det väl en timme eller så innan han började bli grinig igen och ville sova. När han somnade så sov han sen i två och en halv timme.
   Nu på kvällen när vi skulle natta honom sov han däremot inge bra. Han sov en halvtimme och sen så vaknade han och ville inte somna om. Vi försökte få honom att sova på många sätt men inget funkade. När klockan var halv tolv så gick lina och lade sig, lite efter kom jag in med N, då hade jag stått och vaggat honom i min famn och började få ont i ryggen. Jag har hört N. grina till en gång sen de lade sig. Så nu hoppas jag på att han sover och skall gå och flytta på honom till hans egna säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0