Åter i Uppsala

Skall börja med att förklara lite mer om vadsom hände igår då jag satt och skrev. Anton stod alltså och berättade om en massa vapen, och innan jag checkade ut här så skrev jag att Anton hade pratat om Half-Life 2. Detta var så klart sanning, men med modifikation. För det var så att Anton hade fantiserat ihop en lek som baserade sig på Half-Life 2, som han hade suttit och spelat med sin storebror Jonas. Så när jag slutade att skriva så kom frågan "Skall vi leka det nu då?" Jag vart så paff, då jag var så inställd på att han hade pratat om H-L 2. Visste ju att Lotta var på väg att hämta oss, men sa till anton att vi kunde leka fram till Lotta kom. Anton skulle då bara gå på toa, men medan han var på toa så kom så klart Lotta, så det vart inget lekande. Anton vart besviken, och började smått gnällaom att jag skulle vara kvar med honom och att hans mor kunde laga mat till mig (då jag nämde att jag skulle äta hos Lotta och började bli väldigt hungrig). Men nu hade Anton sådan tur att N. precis hade somnat, och fruntimmerna stod och funderade lite hur vi skulle göra, Så jag och Anton han små busa lite innan jag fick hjälpa till att ta ut N. till bilen.
   Det var mycket trevligt att äta ihop med Lotta, Peter och Eyla. Eyla har vuxit på sig rejält. N. och Eyla är nästan lika stora kroppsmässigt, men N. är som en bäbis i motoriken jämfört med Eyla. Vi var kvar ett tag, så länge så vi han med lite glögg och kaffe. Sen åkte vi hem och lade N. i sin säng. Jag och L. hade delat upp nätterna och det var nu min natt att sova i samma rum som N. samtidigt som L. fick sova i ett annat rum. (Vi hade gjort tvärt om natten innan). Men natten gick riktigt bra. N. sov först till tre, då tog jag upp honom och la honom i min säng, där sova han tills jag vaknade och hade ont i kroppen av att ligga så att N. inte ramlade ur sängen medan jag sov. klockan var då halv fem och jag skulle lägga ner N. i sin säng, då vaknade han, men lite välling så somnade han sen om och sov till halv åtta. Vid denna tid så ville han varken sova brevid mig eller i spjälsängen, men då tog jag och bar in honom till L. och undrade om hon hade någon idé, var på N. hamnar i L's säng och sover där i minst en timme till.
   Idag så hade även Lotta sin dansuppvisning. Det var riktigt trevligt att gå på. Mycket roligt att se de små och större krabaten dansa. Men efter det så vart det hem och packa för den långa resan hem, som inte vart så lång då N. somnade 20 min innan tåget skulle komma och sov nästan hela vägen hem till Uppsala. Det betyder att han sov i lite mer än 3 timmar. På båda tågen så fanns en annan familj med en ca 18 månaders bäbis, vid bytet i Borlänge så sa jag till L. att pappan var lik en pappa jag hade träffat på Hornet, då jag var där. L. skämtade lite om att det var dem och sa då namnet på barnet, som var Viggo, som hon hade fått reda på då hon hade småpratat med modern på tåget innan, medan jag satt och lycnade på musik. Jag reagerade direkt då jag hörde namnet och sa att det var ju dem då. Så L. gick fram och frågade, och vist var det dem. Ibland är världen liten.
   Väl här hemma så har jag installerat den nya skrivarn. Det gick inte så bra till att börja med, men nu är den installerad. Har även hunnit med att ficka lite glögg och Digestivekex med L. innan hon gick och lade sig. Nu skall jag ta och runda av och lägga mig i bingen.

Men först dagens lucka (En låt jag totalt glömt bort men bara kom på så där. (har faktiskt önskat den på radio en gång i tiden))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0