Luciafirande julavslutning

Idag så skulel vi till St. Per för deras julavslutning. Men i morse så var jag så trött så jag snoozade fram till klockan 09.10 och allt började 10.00. När jag gick upp så började jag göra iordning allt och märkte då att jag borde lägga i extrakläder utifall att N. skulle skita ner dem kläderna han skulel ha på sig. Så jag smög in i N´s rum där N. ligger och sover. Hittar tomtedrävkten och lägger fram den, plus att jag hittar kläder som jag kan ha som exra kläder. Smyger ut och lägger ner dem i skötväskan. Ser då att jag borde hämta lite mer blöjor, så jag går in i rummet igen och utan att tänka så tänder jag lampan. N. börjar vrida på sig och jag hämtar blöjorna och tar sen upp honom, då han inte verkar allt för sur av att ha vaknat av sin klupige far.

Vi slänger i oss en frukost och klär sen på oss, för att gå. Klockan är nu 09.50. På vägen till St. Per så ser jag en jäktad kvinna som kommer från det hållet A-S bor, och tänkte för mig själv att där går A-S med E, vad kul då blir det i alla fall någon man känner där. När jag sen kommer upp till ingången så ser jag både A-S och Lena. Så det var två mammor jag kände som var på avslutningen med deras små underverk.




Efter luciasångerna så fikade och pratade vi. N. vart lite grinig, nu i efterhand tror jag att det var att han vart varm, då det var väldigt varmt där inne. N. tog av sig sin luva och Elvira fick tag i den och testade den ett litet tag.



Sen begav vi oss hem och tittade på filmen "I-See-You.com". L. kom hem då det var en halvtimme kvar av filmen och såg på slutet. Innan vi kollade klart så åt vi lunch då L. hade varit förbi "Amazing Thai" på vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0