Guitar Hero and Tekken

Så jag tog på mig mina kläder och gick till Ugn (Cla) igen. När jag kom dit så var porten låst, så jag fick ringa och be honom släppa in mig, när han kommer ner så säger han. "Du är först" Jaha, där ser man segskallarna är igång igen. Jag kom dit vid 19-tiden och då vart det meningen att de skulle ha ätit och vara klara, men varken Holmen eller David hade dykt upp. Visserligen kom david cirka tio minuter efter mig.
   När David kom så satte jag mig och började göra en egen rocker på "Guitar Hero- World Tour". Helt sjuk mycket man kunde fixa...orkade inte en s hälften av allt man kunde göra. Sen kom holmen då jag höll på att fixa hur mina instrument skulle se ut. Så när de satte sig och åt så började jag rocka loss lite på gitarren.
   Sen när de var klara med att äta, så började vi göra oss i ordning för att spela som ett band. Jag fick börja på gitarren, och krossade alla. Visst ja, vi spelade ju tillsammans och ointe emot varandra. Men ändå. Jag hade 98% och en streak på 179, medan den näst bästa hade 87% och en streak på runt 70-80.
   Sen var det min tur att testa trummerna. Shit, va svårt det var. Har ju testat trummerna på "Rock Band", och de var svåra. Men dessa trummor var helt klart svårare. Skulle nog behöva spela en lite lugnare låt för att komma in i det hela, men nu kastades man ju in i elden direkt.
   Efter att jag testat trummerna så tog Ugn över då jag gjorde så vi falea 3 gånger på under 10% av låten. Men då fick jag ta basen. Den var inte så mycket lättare. Helt plötsligt kom det bara ett streck och jag fattade ingenting. Det visade sig att man då skulle ta en "tom" ton. Detta var också något jag inte var van vid och behövde få in i ryggmärgen.
   Ugn kom sen med den roliga idén att se om vi kunde hitta några att möta på nätet. Så Holmen tyckte vi skulle "toppa" vårt band, så då fick jag gitarren igen. Tyvärr fick vi stryk varje gång. Men vi körde heltklart på lättare svårighetsgrader än de andra, och jag hävdar att det var därför vi förlorade, för vi hängde på bra och det gick bra för oss alla.
   Sen så var det ingen som ville sjunga, då David inte orkade längre. Så då tog vi bort sången och ökade svårighetsgraderna, men då hittade vi inga att möta på nätet, så vi skulle spela som band igen, varav jag tog upp micken och fick välja en del låtar. Det var först "My apocalypse", med Metallica, och sen en väldigt rolig electrolåt, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter.
   Helt plötsligt så börjar Gitarren och basen att glappa och tapa connection med PS3:an. När Ugn då startarom PS3.an så märker vi att ena motagaren är sönder och det måste vara därför de olika kontrollerna slogs om vilken connection som skulle vara med vilken enhet.
   Så då började vi spela "Tekken 5" istället. Det var väldigt kul då de tre herrarna jag var med är lite av fightingspels-nördar, och kan en hel del. Eller ja. Holmen och Ugn är ju i alla fall det. David kunde ju typ bara vinna med en karaktär. Själv så körde jag som jag brukar, med random karaktär och vann väl nästan 50% av mina matcher. Visst vissa matcher så försökte Holmen vinna med ett speciellt move, men jag han alltid avbryta det och slå ner honom.
   Men en summering av kvällen "En lyckad kväll, där jag hade väldigt roligt"


Dagens lucka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0