Att leva i en stumfilm

Idag när L. kom hem från skolan så kunde hon knappt prata, hon berättade att tidigare under dagen kunde hon inte prata alls. Nu är det tillbaka till att inte prata alls.
   Hela familjen hade blivit bjuden till A-S som skulle ha lite fika. Men L. följde inte med då hon inte kunde säga något, och hon hade troligen bara ansträngt rösten, genom att "reflexprata". MEn jag och N. gick i alla fall dit. Jag gick ganska sen och var där någon minut efter 14 då vi skulle vara där. Men jag var först på plats ändå. Precis när jag klätt av mig och N. så ringde det på dörren och nästa person kom.
   Förutom jag och N. så var det två mammor som jag aldrig sett förr, och så grannen C. Det var viss två som hade blivit sjuka och en som hade fått punktering.
   Jag vart lite av en barnvakt då Calle inte ville vara på golvet då C var borta och hämtade den äldre ungen hos dagmamman.
   Efter ett tag så började L. skriva meddelanden till C och A-S om att jag inte hade mobilen på och att hon började sakna mig och N. Vi försökte locka över henne vi SMS, men hon beslöt sig för att inte komma. Så jag och N. fick ta på oss våra kläder och gå hemmåt. Men det var ganska lagom, för N. vart väldigt gnällig när vi kom hem och det tog inte långtid innan han fick gröt och la sig för natten.

Dagens Lucka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0